03-06-2012, Saat: 23:47
Araca başlama tarihi (2012/01/02)
Damperli kamyon yapımına doydugum için Mercedes LAK yerine buna ve Magirus Deutz itfayeye eş zamanlı olarak baþlayacagım.
Bu araçlar NyLint tarafindan 60larda üretilmiş sıkıştırılmış çelikten baya agırlar, daha paslı gözüken model (Kabini yekpare olan yeni versiyon oda 50- 60lardan) Dikkatinizi çekmiştir vinçin camları ile kamyonun camları arasýnda bi orantısızlık var. Gercek aractada aynı orantısızlık var
Vinç hakkında birazda bilgi (diger nylintler hakkýndada sitede bilgi mevcut)
http://www.tnttoytrucks.com/NYCONDiggers.html
Kamyon alt yapısı CCC diyede geçiyor. Vinci kim üretirse araç onun adıyla anılıyor. Kamyon alt yapısı genelde aynı ve 2. versiyonu ülkemizdede görmek mümkün hatta karayollarının envanterinde bile mevcut bu araç. Birinci versiyonun hiç görseline denk gelmedim. Andıran görseller var ama birebir bulamadım. Aracın Modeli T24 Michigan. Denk gelen olursa paylaşırsa sevinirim.
Bu arada aslında bu araçlar koster olarak satılıyor ama sansıma ikisinide koster aparatları kayıp bir sekilde aldım ve vinç olarak kullanacagım.
Bu araç ülkemizde karayolları, devlette ve özel sektörde kullanıldı. Karayollarının müzesinde cok benzeri mevcut. Hatta wow da fotografýda var.
Bu donusum amerikada daha kimse yapmadı ilk yapan ben olacagım inþallah sorunsuzca başarırım.
Şimdi modeli tanıttıktan sonra gelelim icraata. Once ben bunun üst kabinin govdeden ayýracagým lastikleri felan sokecegim sasesini ayarlayacagım eger genisligi iyi degilse yerine wedico olceginde L profil koyup uygun sekilde delecegim. Tabi bu arada boyayı sokup zımparalayıp vurukları hataları duzeltecegim. Sonrada arkaya iki wdc plastik dif önede standart wedico aks koyacagım. Difleri plastik seçmemdeki sebep bu araç agır arazi koþullarında ilerlemeyecek. Bi damperli kamyon kadar zorlukla karşılaşmayacak vinç yani istedigi yere parkedip kol açısını degiştirir. Sonra makine çelik oldugu icin cok agır o yuzden yerede saglam basıyor ordanda bir artım olacak. Ust taraf icinde iki tane reduktorlu motor biri kolu indirip kalıracak digeride ipi muhtemelen ipte makara olacak 4 sarım mı 2 sarım mı bilmem bir kanca bulmam yada yapmam yada yaptırmam gerek. govdeyide servo hackleyerek dondurmeyi dusunuyorum. Arac maximum 180 derece donecegi icin kablo sarması ile karsılacagımı sanmıyorum. Bir exkavator gibi durmaksızında calısmayacagı icin sıkıntı yaratacagını sanmıyorum. şimdilik aklıma gelenler bunlar öneri fikir herşeye açıgım.
Aracın şu an ki hali
Damperli kamyon yapımına doydugum için Mercedes LAK yerine buna ve Magirus Deutz itfayeye eş zamanlı olarak baþlayacagım.
Bu araçlar NyLint tarafindan 60larda üretilmiş sıkıştırılmış çelikten baya agırlar, daha paslı gözüken model (Kabini yekpare olan yeni versiyon oda 50- 60lardan) Dikkatinizi çekmiştir vinçin camları ile kamyonun camları arasýnda bi orantısızlık var. Gercek aractada aynı orantısızlık var
Vinç hakkında birazda bilgi (diger nylintler hakkýndada sitede bilgi mevcut)
http://www.tnttoytrucks.com/NYCONDiggers.html
Kamyon alt yapısı CCC diyede geçiyor. Vinci kim üretirse araç onun adıyla anılıyor. Kamyon alt yapısı genelde aynı ve 2. versiyonu ülkemizdede görmek mümkün hatta karayollarının envanterinde bile mevcut bu araç. Birinci versiyonun hiç görseline denk gelmedim. Andıran görseller var ama birebir bulamadım. Aracın Modeli T24 Michigan. Denk gelen olursa paylaşırsa sevinirim.
Bu arada aslında bu araçlar koster olarak satılıyor ama sansıma ikisinide koster aparatları kayıp bir sekilde aldım ve vinç olarak kullanacagım.
Bu araç ülkemizde karayolları, devlette ve özel sektörde kullanıldı. Karayollarının müzesinde cok benzeri mevcut. Hatta wow da fotografýda var.
Bu donusum amerikada daha kimse yapmadı ilk yapan ben olacagım inþallah sorunsuzca başarırım.
Şimdi modeli tanıttıktan sonra gelelim icraata. Once ben bunun üst kabinin govdeden ayýracagým lastikleri felan sokecegim sasesini ayarlayacagım eger genisligi iyi degilse yerine wedico olceginde L profil koyup uygun sekilde delecegim. Tabi bu arada boyayı sokup zımparalayıp vurukları hataları duzeltecegim. Sonrada arkaya iki wdc plastik dif önede standart wedico aks koyacagım. Difleri plastik seçmemdeki sebep bu araç agır arazi koþullarında ilerlemeyecek. Bi damperli kamyon kadar zorlukla karşılaşmayacak vinç yani istedigi yere parkedip kol açısını degiştirir. Sonra makine çelik oldugu icin cok agır o yuzden yerede saglam basıyor ordanda bir artım olacak. Ust taraf icinde iki tane reduktorlu motor biri kolu indirip kalıracak digeride ipi muhtemelen ipte makara olacak 4 sarım mı 2 sarım mı bilmem bir kanca bulmam yada yapmam yada yaptırmam gerek. govdeyide servo hackleyerek dondurmeyi dusunuyorum. Arac maximum 180 derece donecegi icin kablo sarması ile karsılacagımı sanmıyorum. Bir exkavator gibi durmaksızında calısmayacagı icin sıkıntı yaratacagını sanmıyorum. şimdilik aklıma gelenler bunlar öneri fikir herşeye açıgım.
Aracın şu an ki hali